luni, 12 octombrie 2015

The Beginning Of A Beautiful Friendship...

Invartesc cheia usor in contact. Bordul se lumineaza discret, farul strapunge noaptea prin perdeaua fina de ploaie.
Motorul toarce usor, sunet cald si grav precum vocea unui bariton. Am simtit ca e "pentru mine" de prima data cand l-am auzit. Un sunet care nu are nimic strident in el, ma linisteste. Altfel decat toate celelalte. Inconfundabil.
Nu simt frigul prin hainele groase, windproof. Trag maneta de ambreiaj pana la capat, schimb viteza ferm. O smucitura usoara, semn ca bestia de metal de sub mine e pregatita de plecare. Dau incet drumul la ambreiaj pana simt cuplul si accelerez usor. Sub impulsul plecarii de pe loc, cele aproape 200 kg de fier nu se mai intuiesc, ca si cum m-as grabi singura in noapte.
O senzatie minunata de echilibru perfect, de armonie cu stihiile noptii friguroase. Liniste, multa liniste. Si afara, si inauntru. Nimic altceva in afara de motor, pe care il ascult pentru a intelege cum sa dau comenzile.
O bucurie intensa, dar potolita. Mintea golita de orice fel de ganduri. Atentia ascutita la maxim, o dorinta de anticipare a tot ceea ce ar putea urma. Seninatate.
Sunetul motorului se amesteca cu gandurile, un soundtrack linistitor. Cu ceva timp inainte, nu mi-as fi putut inchipui ca un simplu lucru mi-ar putea aduce o senzatie atat de intensa de libertate, ca m-ar putea apropia atat de mult de mine insami, de esenta mea launtrica. Cine nu a incercat asta nu poate sa inteleaga. In noapte sunt doar eu.
Franez usor si pun picioarele jos. Descalec si admir inca odata liniile fine, aerodinamica eleganta subliniata si de culoarea neagra. Rasucesc cheia in contact si in jur raman doar noaptea si curgerea lina a ploii fara de timp...
***
La inceput mi-a fost teama sa merg, aveam senzatia ca este mult mai puternica decat tot ce condusesem pana atunci si credeam ca nu imi voi putea doza miscarile cat sa o fac sa ma asculte. Am descoperit insa o blandete controlabila in aglomerarea de piese amorfe care pot aduce un pic de libertate intr-un suflet viu.
Pe 23 februarie 2013 am condus pentru prima data prima mea motocicleta - o Honda CB 500 '01, care de anul trecut se plimba prin Timisoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu